Menu
A+ A A-

Pilates

Metoda Pilatesa daje niebywałe możliwości. Może według niej ćwiczyć każdy — niezależnie od wieku i predyspozycji — od tancerza i sportowca, poprzez wszystkich chcących udoskonalić swój wygląd i poszerzyć możliwości ciała, po osoby kontuzjowane, czy kobiety w ciąży. 

Co zyskuje Twoje ciało, gdy ćwiczysz Pilates?

Mocne mięśnie środka: Na tzw. core składają się mięśnie dna miednicy (należą do nich między innymi mięśnie Kegla), mięsień poprzeczny brzucha, mięsień wielodzielny i mięsień lędźwiowo- biodrowy. Mając elastyczne i silne mięśnie dna miednicy unikniesz problemów z nietrzymaniem moczu, kobiety lepiej poradzą sobie z bólami menstruacyjnymi, świadomość tych mięśni często też znacznie poprawia jakość życia seksualnego. Mocny mięsień poprzeczny brzucha poprawia wygląd talii i wzmacnia gorset mięśniowy odpowiedzialny za podtrzymanie kręgosłupa. Brzuch staje się płaski. Mięsień wielodzielny w dobrym stanie to lepsza jakość ruchów o obrębie kręgosłupa i jednocześnie stabilizacja gorsetu. Odkrycie mięśnia lędźwiowo-biodrowego odciąży zginacze biodrowe i da nam wytchnienie w odcinku lędźwiowym kręgosłupa.

Wydłużony kręgosłup: Pilatesowe rozciąganie jest niezwykle dobrej jakości, uwalnia od bólu i uczucia napięcia w plecach oraz poprawia ruchomość kręgosłupa.

Bardziej ruchome stawy: Dzięki ćwiczeniom mobilizującym staw barkowy i biodrowy można uniknąć zwyrodnienia lub skutecznie się rehabilitować.

Wydłużony i głębszy oddech: dotlenienie organizmu sprawia, że mózg funkcjonuje sprawniej i mamy większą odporność na stres. Poza tym zaawansowane ćwiczenia Pilates mogą zrobić Atletę z każdego, kto będzie miał ochotę się z nimi zmierzyć.